joi, 13 septembrie 2012

Alte dialoguri

- Mama, tu eşti mai drăguţă decât un pârţ!
- Ooooo, vaaaai, mulţumesc!
- Dacă ziceam invers, te supărai, nu?
(din toată comicăraia, nu-ul de final e, de fapt, semnul de referinţă pentru uzul limbajului...şi nu numai....)


- Du-te şi te spală pe mâini! Tocmai ai făcut pipi. După pipi ne spălăm pe mâini!
- Dar m-am spălat!
La interval: meclă & mimică mamiţunească profund neîncrezător-dezaprobatoare.
- M-am spălat! se apără, „onest”, Muţunau. M-am spălat prin magie!


- Ajungem acasă şi mergem la culcare, bine?
- Ba-chiu!

Notă: ba-chiu este un împrumut lingvistic de la un copil bilingv. Bilingv = româno-englez. Din întâmplare, şi puţintel peltic. Nu-i greu de identificat cam care era cuvântul sursă...

Dar lui ba-chiu (care, am fost informată după un pic de gândire, înseamnă nu) i s-au adăugat ba-chia! (desigur, da) şi bachi. Care ar putea însemna poate, dar nu sunt sigură.
De vreo două luni duc (zadarnic) o campanie împotriva lui ba-chiu. Ba-chiu câştigă. Eu nu mă las.

 - Fii atent, în loc de ba-chiu spune şi tu altceva, cum ar fi ba nu. Eşti atent la cuvintele pe care eşti pe cale să le rosteşti şi în loc de ba-chiu spui baaaa nu!
- Dar ba-chiu va plânge!
- Poftim?
- Cuvântul va plânge dacă că eu nu-l folosesc!



Nu-s singura în prezenţa căreia emite opere. Mai jos, extras dintr-un mail-raport al Mătuşii-cu-acte-în-regulă:
Inainte sa ajungem la mall, dupa ce l-am luat de la gradinita, mi-a zis ca vrea sa-i iau suc de portocale. Cand l-am lasat la joaca, a zis ca vrea de acolo o sticla albastra - nu conta ce are in interior, ii placuse lui sticloanta. I-am zis intai ca mai vedem, apoi eu m-am dus la cumparaturi si pe el l-am lasat sa se joace. No, cand ma intorc de la cumparaturi, imi zice iar ca vrea sa-i cumpar sticla albastra. Nu, m-am razgandit, vreau roz, zice imediat. Eu ii spun: am luat suc de portocale, asa cum ai vrut prima data, cand eram in masina. Sta, se uita adanc in ochii mei si apoi imi zice, fara sa clipeasca: pe ala sa-l bei tu!!!!!!!
Cat s-a jucat, copilului nu i-a trebuit nica. Se dusese o data la toaleta si l-am vazut eu la un moment dat ca a cerut apa. In rest - nu-i mai trebuia nimic. No, cand ne-am urcat in masina, am pus sacosele de cumparaturi la picioarele lui si el repede m-a intrebat: ai luat ceva bun de mancare pentru mine????? =)) Am crezut ca ma inec de ras.....

Niciun comentariu: